tisdag 13 juli 2010

Starbucks har

muggar till salu med texten Reincarnation eller Reinvent eller Renew. Den lokala ekologiska matbutiken har Goddess dressing i tiotalet smaker. Vi firar 4th July vid Capitola Beach där jag hängde under nittiotalet och det ser exakt likadant ut; samma cafe där jag satt bakfull pa söndagarna och bläddrade i tidningar och nedanför det den mexikanska restaurangen där vi oftast tillbringade våra lördagar i sällskap med en hel massa margaritas och strawberry daquiris och jag passerar förbi nu med maken och våra tre hungriga barn, en i vagnen och jag pekar glatt och säger ja men dit kan vi ju gå, och han bara skrattar och skakar på huvudet och säger gud älskling det har gått några år, I dont think so, och vi kikar in på alla glada tjugo-åringar som står i baren och vi skjuter barnvagnen framför oss mot en annan, betydligt dyrare restaurang, med trubadur i blues-stil och jag dricker två stora glas chardonnay i ren panik över åren som gått, och vi skrattar åt våra appetizers som kan mätta en hel familj och il capitano kastar några dollar i trubadurens hatt och maken och jag fnittrar och spanar mot ett ungt par i tjugofemårsåldern, obviously pa en första eller andra date, hon petar i sin sallad och pratar hela tiden och han lyssnar med överdriven intensitet såsom vi alla vet att en man bara gör i början och han fyller ständigt pa hennes vinglas från rödvinsflaskan och vi kan inte sluta skratta och de ser lite lättade ut när vi går därifrån och vi är på stranden sedan och mini-gaia provar sin nya surfbräda och il capitano och maken spelar strandtennis och la luna sover och jag ar tillbaka i Capitola och det ar exakt likadant och samtidigt annorlunda, därför att jag är annorlunda och det är surrealistiskt på något sätt, som om all tid stått still här, men inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar