måndag 19 juli 2010

Jag är inte den första

som istället för intellektuell verksamhet kastar mig in i den fysiska träningen. En besatthet utvecklas lätt, en viss likhet finns i det mentala fokus och den disciplin som krävs. Ett inrutat, koncentrerat upprepande av monoton aktivitet, ett endorfin-höjande och självförtroende-stärkande substitut till litteraturforskning? Här är jag inte hemmafru på låtsas, här finns ingen mammaledighet efter mer än 6 veckor. Antingen jobbar man eller så jobbar man inte. Jag hör mig själv säga att jag har en otroligt stressig dag när den består av att skjutsa Mini-Gaia på tennis kl. 8, Il Capitano på tennis kl.9, sedan Starbucks, hem, laga lunch, till gymet kl. 11-12, hem igen och möta upp barnflickan och lämna av lilla la luna, iväg till tennisbanan för två timmars spel i gassande sol och sedan hem igen och duscha och sedan på kvällen klämmer jag in ett jazzdans-pass på dans-studion downtown. När helgen kommer kan jag barely move. Men det är i alla fall something To Do om dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar