lördag 24 juli 2010

Vi går ut

pa fredagskvällen i palo alto min man och jag och vi väljer en fin restaurang och vi sitter i baren och jag har en svart klänning och höga bruna stövlar och jag beställer en margarita, blended, (500???kalorier)och det känns lite som att vi är på en dejt, och det kallas date night här i usa nar man bokar barnvakt för att gå ut och vi har en ny barnflicka som kom till intervjun med referenser, cv, rekommendationer och höga lönekrav och jag anställer henne pa stört och går runt som i ett lyckligt rus efter att ha hittat henne. Min man och jag tänker oss en tidig kväll men vi går fran baren till tapas till ett maroccanskt kaffeställe där alla sitter med vattenpipor och allting stänger redan klockan tolv och vi vandrar vilsna runt pa gatorna och undrar varför inget ar öppet längre för som vanligt när vi går ut blir vi liksom tjugo igen och kan inte förmå oss att ge upp kvällen så tidigt...Och vi pratar om vilken tur vi har haft som har hittat varandra och jag tänker att alla förhållanden behöver en jämn maktbalans och i vårt fall tycker vi båda att vi har gjort ett riktigt kap. Jag försöker pressa in lite new age tankar och frågar min man om han tror det var ödet att han träffade mig och han säger nej det var bara vilja, tur och en sjuhelvetes perseverance.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar