lördag 24 juli 2010

Standing Still

En av mina favoritlåtar med Jewel...am I standing still...Det är 8.30 am, lördag morgon, jag har smugit ut ur huset och jag sitter på Starbucks i en skinnfåtölj med lilla la luna sovande i vagnen bredvid och en skinny vanilla latte (80 calories) på bordet framför mig. Runt omkring mig sorlande människor, Sunnnyvale-bor som jag som läser tidningar och böcker och skriver på datorer. Personalen pratar glatt med gästerna, varav många är stammisar som jag. Soft jazzmusik i bakgrunden. Det är dags att göra om bloggen till något format som passar mig bättre, som passar bättre ihop med det liv jag lever nu. J är ute ur fängelset. Jag kör en lexus suv, visserligen hybrid men räcker det? Hjälper det? Med en vän diskuterar jag om ironin i det liv jag lever går att upprätthålla eller om ironin bara är ett försvar mot verkligheten. Tiden står still och jag gör det jag gillar bäst, kontemplerar. Tills lilla la luna vaknar i vagnen och folk säger oh what a beautiful boy, och jag kanske borde klä henne i klänning mer? Och när jag promenerar hemåt är klockan 9.30 och jag ser redan på avstånd hur min man kommer springande på trottoaren och jag blir glad och varm och han säger: - Kom så går vi tillsammans och tar en kaffe. Och jag säger jag har ju redan tagit en och han säger: - Du kan ta en till. Och solen den bara skiner, outtröttligen, dag efter dag efter dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar