fredag 4 juni 2010

Vila innan

Maria skriver om att hon mediterar igen och det låter underbart. Själv gör jag inte det men jag har lärt mig ett annat knep som jag gärna vill dela med mig av. När man har mycket att göra är det lätt att bli så uppstressad att det är svårt att varva ner och vila efteråt. Så jag vilar innan. Ikväll till exempel ska vi ha barnkalas. Då ligger jag på soffan och läser Vogue hela förmiddagen, för att ladda batterierna. Likaså om jag ska resa någonstans eller träffa släkten (vilket är väldigt stressande för mig), då vilar jag dagen eller dagarna innan. Ordentligt. En gång för några år sedan när jag var singelmamma och dessutom hade ett jobb, tog jag ledigt från jobbet två dagar innan jag skulle flytta (väldigt stressande att flytta särskilt när man är ensam och har ont om pengar) och låg på soffan och kollade på romantiska komedier. För att orka med det som skulle komma. Låter kanske konstigt men det funkar för mig.

1 kommentar:

  1. Jäåtteklokt och något jag är dålig på. Ska försöka bli bättre på det!

    SvaraRadera