söndag 13 juni 2010

Min man och jag

Han är hemma från USA och vi har några dagar för oss själva när vi går på stan med La luna och vi sitter på Waynes med barnvagnen och jag har den prickiga maskeradklänningen och gigantiska örhängen, han har en randig skjorta, shorts och jacka. Hans hår är ända ner på axlarna och med skägget och shortsen ser han ut som en av de surfarna som brukade hänga i Capitola och inte som en av de högsta cheferna på det stora företaget. Jag skrattar och säger: - Du ser ut som en miljonär!
Och vi pratar högjutt och gestikulerar vilt och jag ser mig omkring hur folk tittar och jag säger: - Här kommer du hem med dina...åsikter!!
Och min make ler och ser rakt igenom mig och säger: - Är det jobbigt att leva med någon? Och jag säger: - Ja särskilt med en sån jobbig jävel som du!
Och jag tänker thank god att han förstår mig, att han faktiskt är nog den ende som verkligen förstår mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar