onsdag 9 juni 2010

Maskeradkläder

Åker bil med min son Il Capitano, han säger:
- Har du maskeradklänning på dig?
- Va? Vad menar du?
- Ja det ser ut som skämtkläder? säger min son.
- Va?? Gillar du inte klänningen? Det är en helt vanlig klänning.
- Vanlig och vanlig? Den kanske hade varit ok om den inte var prickig.
- Prickig? Ja, det är lite 50tal, den är cool! säger jag indignerat.
- Vi lever inte på 50talet mamma.
- Men gud vad du har åsikter då, vilka av mina klänningar gillar du då?
- Va? Nej jag bryr mig inte. säger Il Capitano och tittar ut genom fönstret som att säga att det är End of discussion för hans skull. Jag kör vidare och tänker ska jag inte ha den här på hans skolavslutning då och sen NÄR började HAN bry sig om vad jag har på mig?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar