måndag 27 juli 2009

Feng Shui

Feng Shui och skåpen är fulla med lådor som inte öppnats på tre år. Kläder som inte använts, felköp, impulsköp, blommiga klänningar därför att jag varje år faller för bilden av sommarklänningar och tror att jag är den blommiga typen. Det är jag inte. Jag är svartklädd, även på sommaren. Klänningar och blusar med färger och mönster köps och kastas efter en katastrofal provning framför spegeln lika traditionsenligt som att våren återkommer varje år. Vita och marinblå kläder likaså. Köps in, läggs i garderoben, används aldrig, åker ut. Likaså allt i beige,khakistil, capribyxor, allt det som man förväntas klä sig i den här årstiden i Sverige. Kan man inte bara köpa tio likadana klänningar i svart trikå? Högklackade skor, cowboyboots, kavajer och sjalar och jeans, sedan slänga resten. And never look back. För Guds skull, vid 38 års ålder borde jag väl veta vad jag har för stil. Tills de förföriska blommiga kläderna dyker upp i butikerna igen varje år, så förföriska och vackra, på andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar