måndag 27 juli 2009

Kom och hälsa på mig om tusen år

Så heter Bodil Malmstens senaste bok, som jag köpte häromdagen i ett anfall att "ta hand om mig själv". Den är naturligtvis underbar. Boken alltså. Den handlar om vad och hur hon gör för att undvika att göra det hon borde göra, nämligen skriva. Till exempel, följer hon vissa serier på dvd. Och arbetar i sin trädgård. Hon skriver att hon känner sig väldigt hotad av att serien The Shield är inne på sista säsongen, enligt vad hon har hört: "Sopranos sista säsong sänds redan i USA, ska också The Shield gå i graven, det blir för mycket. För mycket förändring, för mycket omställning. Den förändringsvänliga människa jag trott mig vara, ännu en krossad illusion". Ha! Som tur är har jag hittat Grey's och börjat plöja igenom box för box från början tillsammans med min älskade i sängen och glass i stora koppar. Man förlorar en del sömn, men det är det värt. Men kan någon tala om för mig vad som hände med Cashmere Mafia, Lipstick Jungle och Dirty Sexy Money?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar