onsdag 13 oktober 2010

Fundraising

Svartklädd tonårskille ringer på dörren och säger hi mam och babblar på om sin musikkår på Berkeley och insamling till en resa till London Hyde Park han säger have u been there jag svarar ja och tröttnar på att stå där när lilla la luna leker i trädgården så jag avbryter hans babbel med att fråga rakt ut so whaddaya want, cash? Och jag tänker att han får vad jag har i plånboken så blir jag väl av med honom och hur sjutton vet jag om han ska på nån kör resa han kanske sticker raka vägen till haight ashbury och köper pot för pengarna men han säger nej nej och visar fram en broschyr med tidskrifter jaha så det är det här jag ska köpa? Och jag är på väg att hämta plånboken när han säger nåt som förmodligen är ett bra försäljningsargument i de flesta husen här i suburbia men mig får det att rysa att frysa när han säger And we are sending these to the troops in Iraq och jag stelnar till och backar och säger No you know What, i would love to help you but I really don't want to do this.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar