lördag 18 december 2010

Tjäna pengar

Min man sätter ord på något hos mig som han observerat och inte förstår: Varför tycker du att det är så fult att tjäna pengar? Det är sant att jag nästan på ett sjukligt målmedvetet sätt undvikit i hela mitt liv att tjäna pengar och istället hängett mig åt ädlare motiv. Leftisens filosofi av att så fort nåt säljer kommersiellt så är det inte något att ha, den ideologin har jag med mig med vällingen och manchesterkläderna från min 70tals barndom. Så fort någon pratar om pengar slår jag dövörat till och tar på mig mitt mest föraktfulla ansiktsuttryck. Samtidigt kanske dags att börja omvärdera det där lite. Jag har snart fyra barn att försörja och efter 40 kommer det inte att låta ok att vara student inte ens forskarstudent eller ännu värre, struggling artist. Hmm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar