fredag 17 december 2010

Åren

Jag försöker tänka men jag blandar ihop åren, när startade jag bloggen? 2008?2007? Allt blandas ihop, det har hänt så mycket, vad har hänt? När hade jag mitt anarkistiska uppvaknande? När började jag läsa Derrick Jensen? I februari 2008 gav jag bort en bok, Thoreaus Walden och det var början på slutet på min forskningskarriär som aldrig riktigt återhämtade sig. Privata saker hände, för privata för att beskriva här, förhållanden som tog slut, andra som påbörjades, en slags politisk personlig kris, men som min man säger, jag är ju alltid i kris...I dec det året startade jag Gaias blogg det är alltså två år sen nu. På den tiden har jag flyttat en gång i Sverige, en gång utomlands, gift mig och skaffat ett barn till och nästa på väg nu. Och forskarkarriären har jag nog lämnat bakom mig. Men inte det andra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar