torsdag 18 februari 2010

Utbildning

Mannen säger: Il Capitano och Mini-Gaia måste plugga vidare direkt efter gymnasiet. Jag stirrar chockat på honom och tänker på hur jag desperat ville hoppa av gymnasiet och börja på teaterskola, mina tio år av planlöst men kreativt resande runt i världen, min tid i ashram i Indien, alla åren i Kalifornien, London, Spanien, Paris....när jag väl skaffade mig min överdrivet långa (som kompensation/ för att bevisa nåt?)utbildning var jag över trettio och ensamstående mamma till två små barn (en utmaning, allt för att vara annorlunda eller det bara blev så? ett sätt att slippa jobba, jag har alltid tyckt att studera är det lättaste man kan företa sig). -Menar du direkt? De kanske vill resa lite, kanske bo i ashram...? skojar jag men är ändå lite allvarlig. -Direkt! säger mannen och jag säger: -Jag har gift mig med mina föräldrar. Men ok, visst, du har rätt, vi säger så.
Och jag tänker att vi får väl se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar