tisdag 12 januari 2010

Äktenskapet

Rebell och anti-etablissemanget som jag (alltid trott att jag) är, så har jag aldrig drömt om äktenskapet. Inte förrän jag blev så här kär. Jag har levt i samboförhållanden, med egna pengar på banken, egen bil, egna skulder och egna, hemliga besparingar. Alltid med ena foten utanför dörren. Redo att gå så fort det inte passade. Redo att fly. Tills nu. På den första dagen vi träffades bestämde vi oss för att satsa allt: barn, äktenskap, hela vår framtid, ett gemensamt liv. Jag läser om äktenskapet och drabbas av följande ord: Äktenskapet är heligt. Vi behöver någonting som är heligt. At least one thing in this life needs to remain sacred, or this whole world will fall apart. Så vårt äktenskap och vårt liv är vårt heliga sakrament. För en icke-troende som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar