fredag 18 februari 2011

At yoga

Och jag läser en bok om en mamma i Seattle som flyr in i yogan från den alltför krävande moderskapet och det är en väldigt bra bok och när jag letade efter den på bokhandeln igår kom det fram en ung kvinna som frågade mig, out of the blue, Whats your Happy thought for today ? Och jag var så trött så jag satte mig ner på golvet, på den röda heltäckningsmattan och jag tänkte jag kan inte hålla på såhär och vara så trött att jag måste sätta mig ner på golvet i affärer men så är det och på kvällen bråkar jag med mannen om pengar och om barn och jag undrar vad som hände med den som var jag, den som hade så otroligt lite pengar men så otroligt mycket mera fokus och liksom wonder inför livet, böckerna, musiken och politiken. Nu känns mitt liv som en evig och meningslös kretsgång mellan gymet safeway och biblioteket och jag saknar dem som jag pratade med om allt, de som kunde skratta åt allt, åt de andra, de vuxna, de seriösa, de icke-ironiska och ibland känns det som att jag nu är en av dem som vi brukade skratta åt, skriva om, avfärda som bourgoise och jag vet inte när ironin gick över i...verklighet.

2 kommentarer:

  1. Kanske är det ett oundvikligt arv? ^_^
    /Maja

    SvaraRadera
  2. Haha! Vadå att bli en borgarbracka i medelåldern?

    SvaraRadera