söndag 9 januari 2011

Field trip

På morgonen anländer jag till Il Capitanos skola för att delta i field trip till ett museum, jag ska hjälpa till att skjutsa och övervaka besöket tillsammans med läraren och några andra föräldrar. Min son är nervös och säger till mig på svenska så ingen hör, Kan du försöka att inte vara pinsam nu mamma. Jag skrattar och säger Vad menar du, alltså inte prata bara ignoréra dig, låtsas som att jag inte känner dig, och han svarar Ja det vore helt perfekt, tack. På kvällen berättar jag det för min man när vi går på restaurant med barnen och han frågar Il Capitano, Men jag då, är jag lika pinsam, och Il Capitano suckar och säger Herregud du är ju ännu värre, man vet aldrig vad som ska hända. Och Mini-Gaia, som bara är nio, hon fattar ingenting alls.

1 kommentar:

  1. "Kan du försöka att inte vara pinsam nu mamma." Haha, klockren! :P

    SvaraRadera